Äntligen fredag..!

.. och slutet på min i princip näst sista vecka med vanliga lektioner! Hade knappt några idag heller, gick upp tidigt och hade stepp klockan åtta på Sportlife i Kungälv (vi är där eftersom det inte finns någon bra lokal på skolan...) vilket var grymt gött! Jag har inte steppat på säkert en månad och det är verkligen skön träning på hög nivå. Innan man har haft en ordentlig lektion i stepp fattar man inte hur det kan vara jobbigt, men tro mig, det finns (nästan) inget som är lika jobbigt för låren som att ta sig över en diagonal med running shuffles. Har man sedan Jens som lärare som sätter på en låt som går tio gånger så snabbt som det man tror är rimligt att klara så får man verkligen jobba arslet av sig för att fixa det. Men det är underbart roligt!
Sedan hade vi vår sista lektion i Arbetsmiljökunskap som faktiskt har varit en mer givande kurs än jag trodde att den skulle vara, eller iallafall roligare. Vi hade en av de roligaste utvärderingar jag gjort :) Vi fick först sitta och fundera över vad vi gjort i kursen, vad vi fått ut av den osv och sedan fick vi varsitt papper som vi skulle sätta fast färgglada papper på utefter hur vi tyckte kursen varit. Jag kände mig som en sprallig åttaåring! Det var verkligen ett roligt sätt att genomfföra en utvärdering och alla hade trots pysslet något vettigt att säga (utom våran grupp kanske ;)

Vi slutade klockan kvart i elva eller nåt egentligen, men vi var ändå tvugna att betala våra balbiljetter idag så vi stannade och åt lunch i bamba... Jag ska gå med Micaela Mandorff och förkasta idén med en traditionell baldejt på ett otroligt moget och nytänkande sätt.. Nej, inte riktigt så, men jag ska iallafall gå med världens bästa Mickan och vi kommer lätt vara snyggast där med nästan matchande klänningar och allt - båda två är ju lila liksom! Hoppas allt löser sig med bordsplaceringar bara... men det gör det. Det löser sig, för att citera Timbuktu...eh.

Efter lunch åkte jag och min kära baldejt in till stan och åt glass och slappade i parken bakom Storan och mellan allén och älven (kan någon snälla berätta vad den heter?!)  och hade det allmänt gött i ett antal timmar. Gick och hämtade mat på thairestaurangen som ligger i Arkaden och jag besökte för första gången Beyond Retro. Lite efter, jag vet, men herre gud vad jag log när jag gick igenom denna underbara plats! Synd bara att underkjolarna kostade sexhundra spänn eller vad det var, som fattig student tillåter inte min ekonomi sådana orimliga utgifter, annars hade jag lätt köpt en till min studentklänning som lätt skulle behöva en sådan för att se ut som jag vill... men det löser sig, som sagt.

Oj vad klockan rusar iväg, måste sova nu, ska ut och springa imorgon med min syster och hennes fotbollslag, förhoppningsvis hinna skriva lite mer på mitt skolarbete och sedan åka på min andra picknick på två veckor :) kan inte bli annat än mysigt!
Hörs imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0