Påväg!

Idag har vi bara haft estetiska ämnen, förmiddagen teater och eftermiddagen dans. Jag tycker verkligen att det känns som att vi börjar komma igång med Grease nu..! (Det är väl så dags två veckor innan vi går in i teatern...) Det var det mest givande teaterrepet på veckor och vi har verkligen satt Queen of Bee-bop, i princip iallafall. Imorgon ska vi ha körrep och förhoppningsvis sätta de flesta av låtarna, och nästa vecka kommer vi ha ännu fler givande teaterlektioner - hoppas jag... Detta påminner mig dock om att jag verkligen borde börja skriva loggbok, och det påminner mig ännu mer om att jag borde bli klar med samhällsarbetet tills imorgon, vilket jag inte på långa vägar kommer bli... Jag får försöka sitta kvar i skolan någon eftermiddag helt enkelt.

Efter dansen stannade jag kvar och stretchade och sedan gick jag och Kajsa-Lisa och sjöng Chess :) vi hann inte så mycket, men det får definitivt bli fler sångstunder med oss tycker jag! Anledningen till att jag stannade kvar i skolan två timmar (!) extra var för att jag äntligen skulle få lägga vantarna på min studentmössa. Den passade perfekt! Så när jag kom hem kunde jag inte låta bli att sätta på mig min studentklänning och springa runt i den en stund..! Lycka! Och det är helt sjukt hur nära det är... Måste dock säga att jag verkligen är nöjd med min gymnasietid men inte är ett dugg ledsen för att den snart är slut, jag tycker att det ska bli grymt skönt att "gå vidare i livet" eller vad man ska säga. För min del har gymnasiet varit otroligt utvecklande för mig på flera plan, men jag kom på mig själv att tänka för några dagar sedan att jag verkligen inte kommer vara ledsen när vi tar studenten. Kanske när man säger hejdå till lärare och klasskamrater och allt, men det kommer delvis vara lyckortårar, för jag vet att de jag tycker om och verkligen vill hålla kontakten med kommer jag att hålla kontakten med och sen är det inte så mycket mer än det. Jag måste citera Jonas Gardell och säga tack för att jag har fått vara tillfällig gäst i era liv, för det är nog det jag tror att hela livet består av, möten med människor som är tillfälliga gäster i ens liv som antingen stannar bara en kort stund eller stannar länge. Det är varken något att beklaga eller bli glad för eller vad man ska säga... Men det som har varit har varit och vad som händer i framtiden får.. ja.. framtiden utvisa.

Eh.. det blev ett otroligt långt inlägg.. men det jag vill säga är bara att jag har haft en underbar gymnasietid, tack för det som har varit och kommer att bli och vi kommer göra den bästa uppsättning av Grease som någonsin skådats! (höhö.. för det är ju svårt att slå Pernilla Wahlgren liksom... sorry, personlig åsikt bara)

Nu ska jag försöka ta tag i samhällsarbetet... hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0