slut på lov

Har inte suttit vid datorn på hela dagen, har pluggat nutida konst istället... har prov imorgon och känner att jag skulle behöva bra betyg på det här. Så nu vet jag allt om Stanislavskij och gänget..! Eh.

Igår träffade jag mina underbara musikalkompisar :) en otroligt mysig kväll, vi såg på en inspelning av Gaycamp vilket var väldigt roligt eftersom ingen av oss har sett hela förställningen och eftersom det var en inspelning av sista föreställningen så satt vi och skrattade åt alla cupper (?) folk gjort under föreställningen. Det brukar ju nämligen vara lite speciellt med sista föreställningen, eftersom det är sista gången man gör det så vill man ju gärna göra något roligt av den och bara njuta av hur underbart roligt det är! Sedan åt vi iallafall en grymt god middag som Carros duktiga pappa gjort bestående av spagetti och köttfärssås och "sockerkaka med jordgubbsfromage" till efterrätt. Efterrätten är ett litet internskämt eller vad man ska säga, just den efterrätten nämns i föreställningen och det var kul att se vad det var :) Sedan blev det en massa lek och skojigheter innan alla började dra sig hemåt, Carro tog sin hund och gick på långpromenad hela vägen hem till mig, vilket inte är överdrivet långt men ändå runt 40 minuters promenad. Mycket trevlig avslutning på ytterligare en bra dag :)

Imorgon börja skolan igen..! Ser lite fram emot att komma igång med Grease på allvar, det är ju bara två veckor kvar tills vi går in i teatern och vi har en hel del att göra känns det som... Men det kommer vara så gött att vara klar med skolan sen! Vi har det nämligen upplagt så att vi har lektioner i två veckor till, sedan är vi i princip klara med våra timmar och kan koncentrera oss på vårat projektarbete - musikalen Grease - i fyra veckor innan vi drar till London i en vecka! Ett gött slut på tre roliga år tycker jag, även om vi har haft våra duster i klassen (minst sagt - vad annat kan man vänta sig av en klass bestående av tjugotvå tjejer och en kille med helt olika men lika starka viljor..?) så tror jag att vi kommer ha det mysigt och vara grymt nöjda med att vi trots allt tog oss till London och klarade av att sätta upp en musikal ihop.

Men nu har jag babblat på tillräckligt tror jag.. sov gott så hörs vi imorgon!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Först och främst: vad superfräsch och vårlik bloggen blivit! :D Underbara färger! :D

För det andra: Helvetes jävla faan också... provhelvetet hade jag helt förträngt i all påsklovsyra... det börjar bra detta! ;)

Härlig att ni i Gaycamp-gänget hade mysigt ^^

Vi ses imorgon!

2009-04-13 @ 23:37:12
URL: http://solola.wordpress.com
Postat av: andrea

din blogg har blivit jätte fin(L)

hade gärna velat varit med söndags!

kul att ni hade det bra!

hoppas vi ses snart!

pussar

2009-04-14 @ 19:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0