Uppdatering efter en galen helg

Haha herregud vad mycket som har hänt den här helgen, vet inte var jag ska börja ^^

Eller ja, kan börja att berätta om i fredags. Jag hade min (antagligen) sista stepplektion, vilket är otroligt tråkigt eftersom jag verkligen har älskat att lära mig steppa. Det skiljer sig så mycket från all annan dans, det är en helt annan teknik och allt sånthär så det har varit grymt kul att sätta tänderna i så att säga... Sedan fick vi redal på resultatet till ett av de sämsta prov jag någonsin tyckte att jag hade gjort, men på något förunderligt sätt lyckades jag få VG på det!? helt galet. På ett bra sätt.

Vi stod på vikingamarknaden med klassen hela dagen också, jag stod dock inte förrän på eftermiddagen eftersom jag hade lektioner innan dess. Det var verkligen roligt tyckte jag :) tanken från början var att vi skulle sälja hembakade bakverk (eh?) men några sprang runt och sålde kramar (Johanna Bidestedt var kungen!) och när vi sålt klart alla kakor och grejer så kom vi på att vi kunde köpa ansiktsfärg och måla ansiktsmålningar på barn, vilket vi gjorde. Jag var kung på tiger och lejonmålningar och Louise var kung på allt annat :) otroligt rolig dag!

På lördag morgon hände det roligaste: jag skulle precis klä på mig och gå ut med hundarna när någon från dansforum ringer och säger att det blev fel med telefonnumret och jag har visst gått vidare..! Och panik och glädjetårar och förvirrad snabb påklädning och snabb bilfärd och halvtimme senare satt jag på dansforum och pluggade in teatermonologen som jag skulle kunna. Åh vad glad jag blev! Jag var inte så dålig trots allt :D yay! Så det blev ytterligare en dag med audition och sedan var ajg bara så glad att jag gått vidare över huvudtaget att jag inte blev alls ledsen när jag fick sms om att jag "bara" antagits till deras förberedande linje, alltså att jag inte gått vidare till idag (söndag). Det var dock flera andra jag kände som gick vidare och jag kan inte vara gladare för deras skull. Nu vill jag bara veta hur det har gått för dem.. sms:a mig för böveln då talangfulla människor!

Sedan blev det mys och förkrök i parken vid älven för att fira Sannas födelsedag och sedan drog vi till Haket (igen) som var väldigt roligt, som vanligt måste man väl säga vid det här laget.. :) var dock inte där så länge utan åkte hem rätt tidigt, men det var en rolig kväll med många olika roliga människor jag kände!

Nu sitter jag här och borde skriva på ett samhällsarbete om hur man söker arbete, vilket inte borde vara så svårt eftersom det bara ska vara på ett a4.. får försöka ta tag i det nu. Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

JAG VISSTE DET!!!!! JAG VISSTE DET JAG VISSTE DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DU ÄR SÅ JÄÄÄÄVLA BRA TANYA!!!! Jag har tänkt på det hela helgen verkligen och för mitt liv inte fattat hur det blev som det blev, men såklart hade dom klantat till det, åh vad glad jag blir!!!! :D

2009-04-26 @ 20:19:07
URL: http://solola.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0