trevliga människor

de senaste två, tre dygnen (vad det nu är...) har varit grymt roliga! i tisdags när jag satt här vid datorn i godan ro får jag plötsligt ett sms från gitarristen i gaycamp (anders) som skrev att han och calle och ville var inne i stan och jag borde komma dit. i brist på dåliga undanflykter och tanken på att det nog blir sista gången jag ser de grabbarna på ett tag så tog jag mig in till stan där vi spenderade ett antal timmar på babar och sedan drog till berså. berså är för övrigt ett ställe jag aldrig trodde att jag skulle gå till. mycket intressant. men ja, bra dansgolv var det ju iallafall. och grymt kul att träffa dem nu en sista gång på ett tag... :)

igår träffade jag hanna inne i stan, och herregud vad mycket det känns som vi hann med..! vi började med att ta en snabb fika på espressohouse innan vi drog till kungstorget där detektivbyrån spelade. guuud vad jag gillar de killarna!! deras låt life/universe är verkligen to die for!! blir helt lycklig varenda gång jag lyssnar på den. och fatta då live! jaja, nästa sak som hände var bland det pinsammaste jag varit med om.
för att göra en lång historia kort så såg jag en grymt snygg kille under spelningen som såg mig med. hoppades på att han skulle komma fram till mig eftersom jag själv är för feg för att börja snacka med folk bara sådär. han går dock iväg. det slutar med att jag "springer in i honom" igen, raggar upp honom totalt (på ett otroligt pinsamt och löjeväckande sätt) och får efter en stunds prat hans telefonnummer och han tar mitt. hanna kommer och jag tar mig med bultande hjärta och nån töntig artighetsfras från honom och till hanna. herregud. det var verkligen bland det värsta jag varit med om, ångrar i efterhand att jag gjorde det. men ja, lite modig antar jag att jag var... eh. (intressant anekdot va?)
efter detta äventyr bestämmer vi oss för att dra nånstans och bara ta en öl eller nåt, och vi hamnar till slut på king's head på andra långgatan. trevligt ställe måste jag säga. det slutade med att den ölen blev  till tre, vi träffade några mycket trevliga människor som vi snackade med en del och vi missade tack vare detta trevliga större delen av so you think you can dance som vi skulle sett hemma hos hanna. apropå so you think you can dance: kolla in det här! det finaste jag sett på länge :)
och sen sov jag en lång natts skön sömn.

idag har jag fått vara hemma hela dagen och gå ut med hundarna... mycket segt. har egentligen haft rätt mycket att göra, men har typ bara kollat på film hela dagen :P fick dissa både mickan och bob hund för det.... seegt! men ja, ska ut med mickan och sanna en sista gång imorgon iallafall :) det blir grymt!!

sov gott vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0