vuxenproblem

herregud, mitt internet försvann förra veckan för att min granne på våningen nedanför tydligen hade råkat dra ut sladden till routern när han skurade golven. Ofta. Men okej.

Jag fick lite panik, för jag kunde inte kolla min mail, inte lyssna på musik, inte vara inne på facebook, inte skriva på bloggen. Men framför allt kunde jag inte komma in på mitt bankkonto och kolla hur mycket pengar jag hade/hade fått och betala en sak som jag fått en påminnelse på (inget allvarligt mamma). Men det kunde jag inte. Och inte heller min hyra, och jag kunde inte kolla och jag fått någon räkning från tele2 som jag precis bytt till. jobbigt värre. det blev inte fixat förrän idag efter att jag ringt min hyresvärd sisådär två, tre gånger och jag påpekat att jag faktiskt inte kunde betala min hyra. då blev det fart på honom.

Ännu roligare är ju att jag förra veckan fick ett brev från någon myndighet. Det frågade om jag ville börja pensionsspara och berättade vad "jag" i nuläget kommer få ut i pengar när jag dör. ÅÅÅH vad det känns underbart att inte ens fyllt tjugo än! Tre veckor innan min nittonde födelsedag får jag veta hur mycket rikare jag hade varit som död. KUL LIV. Men okej. Det är väl nödvändigt att börja fundera på, det är ju trots allt bara fyrtiofem år kvar tills jag fyller 64 eller när det är man går i pension, och tänk att stå där med lång näsa och ångra att man inte började pensionsspara när man var nitton. jag lovar att jag kommer vara en sån person, med tanke på vilken bransh man har valt. Ofta att jag kommer ha råd att pensionsspara liksom.

för övrigt så är det slitsamt att bara ha rep på dagarna. Vi övar nästan bara på luciauppträdandet vi ska ha på löftadalen nästa fredag. jag saknar vanliga lektioner, och att vara så varm att man faktiskt kan stretcha på riktigt. Men det får väl bli veckan innan jullovet typ. Bra där.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0