åh

ibland blir jag verkligen ledsen för att jag inte är typ rik. Eller rättare sagt: jag blir arg för att märkeskläder kostar så nedrans mycket..! Titta på de två klänningarna här nedan liksom.. man blir ju bara kär. Jag brukar verkligen inte bry mig om märken, jag tycker bara att det är ett idiotiskt sätt för människor att tillskriva sig en viss status och för modevärlden att tjäna pengar på dessa stackars människor som tror att de blir så mycket bättre för att de äger ett par byxor för 3000 kr. Jag vet, det är bättre kvalitet och blabla, men seriöst, hur mycket sämre kan en tröja från typ Monki hålla..? Och eftersom en tröja därifrån är billigare så tjänar man ju igen det grymt snabbt eftersom man faktiskt om tröjan går sönder faktiskt skulle ha råd att köpa en ny eftersom man fortfarande har större delen av studiebidraget kvar..! Woho..! Eh.

Men ja, var bara tvungen att beklaga mig lite, jag tycker att det är så tråkigt att kolla på kläder via nätet för det första, vill ut i Göteborgs stad och kolla igenom varenda affär!! Gaah! Och hittar man då trots allt jättefina kläder så kostar de rumpa... jaja, jag ska försöka ta mig ut på stan någon gång snart och stilla mitt växande behov av en rejäl shoppingtur...

Hörs!

Mumsigt fin och avskyvärt dyr...     Ännu finare och även den för dyr...
Fin, Finare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0