Rent

Alltså inte det svenska ordet "rent", utan engelska rent, som inte bara är ett ord utan en helt underbar musikal..! Fick lite abstinens idag, jag fick en annons av Mickan i fredags där det stod om en audition i Alingsås till deras uppsättning av Rent som de ska göra nu snart. Gick in på hemsidan idag och kollade vad det var, och kunde inte låta bli att anmäla mig..! Det är lite problematiskt eftersom den audition är samma helg som intagningsproven till Wendelsberg, men förhoppningsvis så löser det sig så att jag är på wendelsberg på fredagen, åker på rent-audition på lördagen och sen håller jag verkligen tummarna för att jag bara kommer vidare på en av dem eftersom båda har en andra audition på söndagen.. gah! och hur ska man kunna välja liksom? Visst, Wendelsberg är en skola jag vill gå på, men om jag ändå inte kommer in sen liksom? Och tänk om jag hade fått en roll i Rent om jag hade valt den audition? Eftersom jag ändå inte hade kommit in på Wendelsberg? Eller tvärt om?! Herregud, ångest. Men ja, det löser sig, för att citera Timbuktu.. eh.

Iallafall, så nu ska jag förbereda ytterligare en audition, ska lära min Seasons of love på svenska och texten till slutet av första La vie boheme och I should tell you.. fast ska lära mig dem som en teatermonolog/ dialog och inte sång.. hmm, får se hur det blir. Började lyssna på musiken iallafall, och då kunde jag inte låta bli att sätta på filmen - och herregud vad bra den är! Har ni inte sett den så se den, se den nu! Maken på hemsk story och talangfulla människor får man leta efter. Blev grymt pepp att söka Rent-uppsättningen efter det :)

Pepp inför morgondagens Grease-föreställning nu..! Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0