aldrig lisebergskanin!

hade ju lektioner för funkykidz idag, och idag fick jag köra en liten specialare. Eveline som har hand om 4-5-åringarna som är innan mina grupper ville att funkybjörnen skulle komma på besök såhär näst sista gången, och vem tror ni fick spela denna fantastiska björn? Eh.. ja, det var ju då jag.

Mycket roligt måste ändå sägas, men tänk er själva att man ska få på sig en kostym gjord enbart i pälstyg som enbart sitter ihop genom en remsa kardborreband (hur stavas DET egentligen?) som sitter på ryggen. tänk er dessutom att ni har ett gigantiskt björnhuvud i samma material som man knappt ser någonting i. för att kostymen ska sitta rätt så MÅSTE huvudet på INNAN man knäpper kardborrebandet. som sitter på ryggen. MED ett gigantiskt björnhuvud på axlarna. fattar ni att det är liite krångligt att nå runt huvudet med denna sak på? förstår ni att det är fysiskt krävande? FÖRSTÅR ni hur relativt trött jag var redan innan jag skulle in till ungarna? dessutom kunde jag inte ha håret uppsatt, för då hamnade björnhuvudet fel.
och så bar det inte till barnen som äälskade funkybjörnen. som dock blev trött redan efter att ha dansat kycklingdansen. Ja, DEN kycklingdansen. sen fick björnen titta på och sen fick björnen vara med och dansa igen, för DET orkar ju björnen! så ytterligare en dans, håret har hamnat i ögonen, huvudet på sne, ett antal ungar har försökt slita av huvudet (vilka sadistiska ungar försöker slita av huvudet på en mjukisbjörn?!) och kommenterat att björnen är svettig (hur fan kände de det? luktade det eller vad?), svetten rinner ner för hela kroppen och björnen har snubblat över ett par av ungarna när de har sprungit runt i ringen. SEDAN är det dags för björnen att gå.

anar ni hur snabbt jag kom ur den där kostymen efteråt? fattar ni hur brutalt det måste ha sett ut när en människa sliter isär en funkybjörn för att sedan slita av sina kläder och nästan slänga sig in i duschen?

jag låter bli att skriva något om rubriken. jag tycker den talar för sig själv. om det är någon som inte fattar så kan den vänligen försvinna från min blogg.

hörs

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hahahahaaa, GUD vad underbart du beskriver det!!!

Härliga människa!

KRAM!

2009-11-07 @ 22:06:31
Postat av: sanna

jag skrattar så att jag gråter x''')

2009-11-14 @ 22:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0