hitta dina ryggmuskler

bra sätt att hitta sina ryggmuskler längst ner på ryggen, vid svanken typ:

Sitt med fotsulorna ihop (skräddare typ) och häng över med huvudet. Tänk på att sitta på sittbenen så att du inte faller bak, det är då man hittar stretchen ordentligt. Låt/tvinga en kompis att massera, gunga och trycka på höftleden, ryggslutet, upp en längre bit över ryggen och dra längs låren. Tryck försiktigt ner lår/knän närmare marken, men tryck inte för hårt. Samma sak med ryggen, du slappnar av och låter din vän trycka ryggen över och ner över fötterna. Andas genom smärtan som man säger, och försök slappna av mer och mer för varje utandning. Man kanske inte känner något i ryggen i början, men efter ett tag när man släppt ner lår och allt i golvet ordentligt kan jag looova att man känner sina korta ryggmuskler. På mig är de sinnessjukt stela, och det är väldigt skönt när man väl har hittat det.

Det är mycket möjligt att man inte känner något över huvud taget i början, men det är bara för att man är stel.. tro mig, det kommer, och det hjälper en även när man sitter i andra (benen ut åt sidorna, utsträckta) och ska lägga magen i golvet. Vilket vi enligt Lena borde kunna vid det här laget. ehm.. jovisst, säger jag.

Nu ska jag äta kladdkaka.

Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0