snygg naken

alltså.. jag förstår mig inte på det programmet. (för er som inte vet vad det är så är det ett program där en man ska hjälpa en kvinna per program att trivas med sin kropp.) har råkat titta på ett helt program nu snart, och jag förstår inte. eller jo, grejen med att man ska lära sig acceptera hur man ser ut och sluta skämmas för det förstår jag, men varför koncentrerar de sig på att hitta underkläder som ska dra in magen som kostar över sexhundra spänn istället för att motivera människan att börja träna och äta rätt också?? för det är väl egentligen det som är nyckeln, att känna att man gör något åt sitt problem samtidigt som man känner att man är bekväm med sin kropp tills man har nått sitt mål så att man kan bli ännu mer bekväm med sig själv? och nu pratar jag inte bara om andra människor, jag pratar om mig själv i lika hög grad.. de grejer angående mitt utseende som jag inte gillar försöker jag ändra på.. självklart går jag på löftadalen för att ajg älskar att dansa, men det handlar ju minst lika mycket om att jag genom att träna såhär mycket och äta såhär relativt nyttigt mår bra och trivs med hur jag ser ut mycket mer än annars.

det känns bara som fel inställning att istället för att göra någonting åt hur man ser ut så ska man intala sig själv att man är snygg som man är... eller, det låter helt fel, för det är klart att man ska vara nöjd med sig själv, men är det något man inte är nöjd med så ska man väl fråga sig varför det är så och vad det är man vill ändra på och sedan göra det? det är klart att det hjälper att veta vad för kläder man passar i osv, men gör man ändå inte något åt det långsiktigt så döljer man väl bara det man hade komplex för från början..? eller är jag helt hemsk och omänsklig? snälla säg till i så fall, för jag förstår ingenting...

vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0