in memoriam

var och såg in memoriam på operan i helgen. karolin i klassen hade fixat biljetter för femtio kronor på tredje raden, inte illa! :) in memoriam är en föreställning i tre delar där tre olika koreografer har gjort tre olika stycken till olika musik. den första och andra blev jag verkligen otroligt berörd av, men jag antar att den tredje var aningens för svår för mig.. eller vad man ska säga. Det var verkligen inte det att de inte var bra, för de var helt sinnessjukt bra, såklart. Men det var långt solo på långt solo på långt solo till musik som lät som ett enda surr. det vvar grymt kul att se vilken tenkik de hade, men så mycket mer än så gav det mig faktiskt inte. Grejen är att jag till och med tror att jag förstod poängen med just den delen, men jag tyckte bara inte att den var bra. Tror jag. Men ja, man kan väl inte tycka om allt. Kul att se iallafall :)

Ska sova nu, ännu en dag av dans väntar imorgon, ska se om jag inte kan hinna förbi en till bilskola och kolla lite priser också, var på en idag som ligger jättenära där jag bor, men det kändes lite dyrt... så ska nog gå tillbaka till det första stället igen och kolla deras priser igen. Men som sagt, ska sova nu. Får berätta om dagens besök på Löftadalen. Det var temadag om Darwin. Otroligt skrämmande måste jag säga.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0