nystart tack..?

har varit heelt orkeslös de senaste dagarna, fattar inte vad som har hänt med mig. jag var verkligen jättepepp i torsdags, eftersom vår lärare sofia varit sjuk hela veckan så blev det ingen dans alls i onsdags eftersom det bara är henne vi har, och eftersom jag fortfarande var halvsjuk så dansade jag inget då. det var grymt roligt på modernklassen på kvällen och jag ville verkligen komma igång och dansa igen på torsdagen, också modernt. Men jag blev bara frustrerad och kände att jag inte klarade av någonting. Sen när vi hade stretch så skulle jag stretcha en lårmuskel, men det funkade inte och jag fick kramp och det känns som att jag aldrig kommer kunna bli så mjuk som jag behöver bli och ja... har varit lite knäpp i humöret sen dess. Jag är väl inne i något sorts moment of weakness, men jag tycker att det där momentet kan gå över snart.

dessutom såg vi en helt underbar dansföreställning i onsdags med andersson dance company, en modern föreställning koreograferad av örjan andersson, och både jag och alla andra i klassen (generalisering..?) bara kände hur mycket vi ville komma dit. inte bokstavligt talat, men tänk att vara med i en sån dansgrupp och få åka på turné runt om i sverige och dansa och få betalt för det..! fatta att ha ett sånt jobb.

Och tänk er då att man vill något sådant så mycket, men ens kropp vill inte göra det som krävs för att komma dit, hur reagerar man då liksom? herregud.

men det går över. säkert.

hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0