brödbakarn

som johanna så fint just kallade mig.. på facebook. eh. Iallafall är det väl det jag är för stunden :) håller på med min andra omgång brödbakning för att slippa köpa bröd typ en gång i veckan... passade dessutom på att göra nyttiga müsli-bars att kunna äta mellan danslektionerna. Superenkelt verkligen: det är bara att blanda ihop lite goda nötter, frön, kokos, havregryn, mm och gegga ihop det med två, tre äggvitor i en matberedare, dela till tolv avlånga grejer på en plåt och köra in i ugnen i trettio minuter på 175 grader :)
Har upptäckt att det enda jag vill äta mellan två danslektioner är typ banan, det känns inte som att äpplen och sånt hjälper till nånting! Matigt ska det vara, och äpplen försvinner typ direkt in i tarmsystemet känns det som..!

Inte okej. Så nu har jag testat ett recept jag fick av Hanna i klassen med massa frön och grejer man blandar med äggvita och så blir det sådana dära power-bars typ som man kan köpa i affären, för ett mycket dyrare pris. Är jag inte ekonomisk så säg?! Får väl dock se hur det blir, hade ingen riktig mixer, så körde med mixertaven jag stulit från johanna för stunden, och vet inte riktigt om det blev som det skulle, haha. Men får se om jag lyckas få det till nånting, annars får jag väl hitta på nåt.

Höres.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0