dansdansdans igen

Haha, det var verkligen som jag sa att det skulle bli: Jag sover, äter och dansar. Det är verkligen ungefär det jag gör. Och festar på helgerna, så jag hinner ju inte sova ut ordentligt då heller. Bra Tanya.

Jag börjar äntligen verkligen hitta mina utåtvridningsmuskler (sitter på ett mycket svåråtkomligt ställe i rumpan) så numera när jag gör t ex rond de jamb partair (eller hur det stavas...), alltså lyfter benet från golvet och gör en halvcirkel runt mig själv med den så behöver jag knappt spänna rumpan. Det gäller ju att kunna verkligen använda det vid stången och grejer, men det får vara ett senare problem. Iallafall så räcker det nässtan att dra upp och ihop magen, se till att bäckenet är rakt och vrida ut så mycket det bara går i både ståben och rörelseben.. och typ tusen andra grejer, men det är mest basic.
Detta är lycka måste jag säga. Fruktansvärt jobbigt, men fruktansvärt värt det med :)

Och idag, mina vänner, är dagen då Tanya för första gången ska hålla i en dansklass med egen koreografi och uppvärmningsövningar. Herregud, jag fattar inte hur det ska gå! Och smart som jag är så är jag som vanligt ute i sista sekunden med att göra själva koreografin och alla övningar. De blev jag klar med för ungefär en och en halv timme sedan. Bra planering va? Jag älskar verkligen mig själv ibland. Eh.

Måste öva mer nu. Vi hörs kanske ikväll, om jag inte har dött av förödmjukelse eller liknande innan dess. Eller så kommer jag bara störta i säng ikväll när jag kommer hem, vilket också låter rätt logiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0