full fart

dagarna rusar verkligen förbi numera! Har grymt roligt hela tiden och lär mig mängder samtidigt. Nackdelen är väl att jag inte hinner med alla praktiska bitar... har fortfarande inte hunnit kolla bilskola, eller sånglärare för den delen, och funkykidz-koreografierna lyckades jag inte lära mig förrän eftermiddagen innan.. alltså i fredags förresten.

i fredags hade vi terminologi i skolan, och jag gjorde för första gången i livet en riktig plié! helt otroligt verkligen! här har man gått och trott hela livet att det är en plié man gör, men egentligen har man bara spänt fel muskler till bristningsgränsen för att sedan göra en halvdan böjning med knäna... så det var en värd dag. dessutom fyllde en i klassen år i fredags och en fyller år idag (söndag) så båda hade med sig tårta som vi åt efter att ha hittat våra pliéer ^^ senare på kvällen efter att ha lärt mig funkykidz-danserna och belöna mig själv med couscous och kycklingvingar - grymt god middag måste jag säga! - så bar det av hem till sven där vi satt och pratade om allt från atheism till hur man lyckas göra hål i en vägg genom att typ springa baklänges i i den.. haha.

och så igår då, så hade jag mina första funkykidz-lektioner. det kändes så otroligt rörigt! på första lektionen så kändes det som att jag glömde hälften av alla grejer jag skulle göra, jag lekte bort halva lektionen och allt var bara allmänt kaosigt... men jag trodde att det skulle bli värre, så på det stora hela så gick det nog väldigt bra trots allt.

sedan åkte jag hem för att dels träffa familjen och dels fira min vän hanna som också fyllde år i fredags. dessutom hann jag se "män som hatar kvinnor", och seriöst vad sinnessjukt bra den var! vågade verkligen inte ha några förväntingar eftersom det är en film baserad på en bok, men jag måste erkänna att de fick ihop storyn grymt bra!

måste in till stan och träffa sanna nu, men fortsätter berätta när jag kommer hem till varberg :) hör sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0