magi

fölåt, men jag är lite insnöad på det här med stretching och avslappning om vart annat för ögonblicket. det är precis som magi verkligen!

Till exempel så gjorde vi en grymt bra och smärtsam men dock så skön (schizo?!) stretch-grej som gick ut på att man jobbade två och två. Den ena (offret :P) Sitter med med fotsulorna mot varandra och böjer över huvudet mot fötterna liksom.. ganska basic. Men så ska man slappna av helt och bara hänga medan den andra personen sitter bakom och masserar och mjukar upp nedre delen av ryggen och ner på höfterna, in mot ljumsken och ut längs hela låret för att få den första personen att slappna av helt och hållet i dessa kroppsdelar. det stretchar mer än man tror, eftersom när man väl börjar slappna av i alla spända muskler så känner man verkligen spänningarna otroligt mycket. Vilket bara är bra, tro inget annat. efter detta tog det en liten stund för iallafall mig att resa mig över huvud taget eftersom benen vid det laget domnat bort totalt, men när jag väl gjorde det fick jag mig en grym överraskning.

Halva mina lår hade försvunnit..! Den översta delen av mina lårmuskler har alltid putat ut litegrann sådär, men efter idag så gjorde de bara inte det längre! Tänk vad lite avslappning kan göra för kroppen. Kom på att det är exakt samma sak som har hänt med min rumpa. Har tyckt ett tag att min rumpa har varit aningens för stor (och säg inget om att "jag är fin som jag är", för det handlar inte om det) men jag märkte redan förra veckan att halva min rumpa också försvunnit, haha. Riktigt gött måste jag säga, jag inte kan påstå att jag var direkt tjock innan, men nu känner jag verkligen att jag trivs mycket mer med hur jag ser ut.

Det är som det alltid har varit: Dans får mig att må bättre. You should try it :)

Nu ska jag sova för att orka med sista dagen av dans (nästan) för veckan. Sov gott med er. Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0