matlagartanya :)

jag har precis bakat en tacopaj efter ett recept på recepten.se som jag sitter och äter. grymt god blev den! :D jag gjorde den extra nyttig dessutom genom att göra en lite hälsosammare pajdeg som det står och mini-creme-fraice, så onyttig är den inte heler ^^ det mest avancerade jag har lagat själv hittills!så nu har jag massa mat jag kan frysa in så jag slipper jaga mat varenda dag... gött måste jag säga!

Här är receptet för de som vill ha det:

Pajdeg:
1 ½ dl grahamsmjöl
1 ½ dl vetemjöl
½ tsk salt
¾ dl olivolja
½ dl vatten
Fyllning:
500 g nötfärs eller blandfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor (eller motsvarande pulver eller i glasburk)
3 msk tomatpuré
2 msk chilisås
1 msk soya
2 tsk chilipeppar
2 tsk spiskummin
2 tsk koriander
2 tsk curry
1-2 tsk salt

2 dl vatten

Täcke:
3 tomater
2 dl crème fraiche
4 msk majonnäs
150 g riven ost (ca 2-3 dl)

Kan tillägga att man kan använda en påse tacoblandning istället för kryddorna i fyllningen (som jag markerat så fint med kursiv stil ^^), går lite snabbare då. Och jag sket i majonäsen för det är enligt mig inte gott.

Enjoy :) skriver lite mer senare, hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0