springande veckan

hej vänner, detta har verkligen varit en helt otroligt rolig vecka som har sprungit förbi mig och lämnat mig på måndags- eller kanske tisdagsluckan i kalendern... känns knappt som att jag har hunnit med någonting alls! Och jag har mängder att göra.. har precis repat in morgondagens koreografibitar till Funkykidz, och ska snart sätta tänderna i låtar jag har tänkt använda mig av på lektionen på tisdag. Det visade sig att det inte alls var barn jag skulle undervisa på Medborgarskolan, utan folk i min ålder. grymt kul måste jag säga! Nu slipper jag anpassa uppvärmningar och grejer till barn i lika stor grad, så det kommer bli grymt :)

i onsdags var vi iväg på friluftsdag på Löftadalens folkhögskola, alltså vår skola, som ligger i Kungsbacka eller Åsa eller nåt sånt. Det kändes ungefär som att komma tillbaka till gymnasiet, eller ännu värre - högstadiet! jag trodde att meningen var att vi skulle lära känna massa annat folk på skolan och hitta någon sorts gemenskap allihopa, men istället blir vi indelade i grupper och får i denna lilla grupp gå runt i fem, sex timmar (timmar!) och göra stationer och få poäng. Resultatet får vi inte förrän om två veckor. Herregud. Men ja, nu har man fått se hur det är, så nu är jag glad att vi går i varberg och inte där ute...

Idag i skolan lärde vi oss att göra en tendue. (uttalas tondy..) och jag som tyckte att en plié var komplicerad när jag väl lärde mig den riktigt. Detta var typ dubbelt så svårt! Att hitta precis rätt muskler man ska jobba med för att göra en maximal tendue.. det var inte att leka med! Typ halva klassen gav upp efter en stund, men då fick vi skäll och sen lyckades det flesta koma en bit på väg - även jag :)

Måste jobba lite nu, har lovat att göra en grej för en tjej på pappas jobb till nästa vecka, så jag får lägga på ett kol... Men får se om jag hinner skriva lite mer sen kanske :) hare gött, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0