auditionstress och träningsverk

alltså, det här med auditions och ansökningar och fan och hans moster är verkligen spänningsskapande, vilket är lite ödets ironi eller nåt eftersom man måste söka och hålla på för att komma vidare i "branschen". Kul. verkligen. Hade ju kollat ut de skolor som jag ville söka i london (tro mig, DET tog tid.) i lördags och var jättenöjd med mig själv. Och så får jag papper från Bird College som är en av skolorna som jag ska söka, och där står det att ansökan ska vara inne senast fredag. Och man ska fixa - låt mig göra en blondinbella - följande saker:

- Fylla i ansökningspapprena (snälla säg nån hur det stavas?!)
- Ta reda på vad allt i ansökningspapprena betyder...
- Ta bilder av mig själv när jag gör en arabesque (lyfter benet bakåt typ) och en demi plié (böja på knäna utåtvridet)
och anpassa till ett visst mått
- Skriva ut någon form av "passfoto"
-
Fixa en check på 35 pund att skicka med

Okej, hur gick det nu då? Ja, eftersom jag inte riktigt lyckades lista ut vad allt betydde så var jag tvungen att gissa mig igenom en hel del. Bilder lyckades jag ta idag och skriva ut. men fatta, jag har inte dansat på tre veckor, och efter tre dagar i skolan så ska jag ta bilder på en arabesque liksom?! smärta i ryggen? JA. Passfoto har jag inte lyckats fixa än. Och en check  kostar massa pengar att fixa, så då måste jag fråga skolorna om jag kan betala via internet istället... Och detta ska jag fixa och skicka in till innan fredag. my god.

För att inte tala om hur förbannat uppgiven jag blev idag på improvisationen. Vi skulle tänka på en mening och sedan göra en arm- och överkroppskombination av den meningen. Sedan skulle vi göra kombinationen med hela kroppen, använda grundrörelserna litet, stort, upprepande osv. Efter detta skulle vi göra vårat SOLO utifrån dessa rörelser och förflytta oss och hålla på. Sedan skulle vi visa upp det. Jag blev så missnöjd så det var inte sant, jag vill inte göra ett solo av den dumma kombinationen! Det blev asfult och jag kunde inte tänka!
Och då tänkte jag att jag lika gärna kan skita i alltihopa. Som om jag skulle kunna göra det liksom. Har ärvt en förbannad envishet av min mor, tyvärr.

Så nu skiter jag i Bird College, om det inte är okej att ansökan kommer lite sent och att jag betalar via nätet. Med pengar jag inte ens har, förövrigt.

Allt detta gjorde iallafall att jag gav denna intelligenta kommentar till min syster. Jag förstår hennes reaktion.



Så upptressad att jag glömmer vad jag faktiskt håller på med för att det är roligt. BRA!
Nu ska jag äta popcorn. Jag behöver faktiskt saltet. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0